Kak Rusnah's Recipe
"
By: Rusnah Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 9-Feb-2008 14:39 Email | Share | Bookmark
Pizza , Nasi Lemak dan Emping Manis

Pizza


Cuti Hari Raya Cina menjelang. Semua anak-anak kak rus balik kecuali anak kedua
kak rus yang bertugas di TV8....tak dpt cuti lah kot.Barulah seronok buat hidangan
kerana ada orang nak makan dan habiskan hidangan.Terpikir dihati nak buat pizza
yg selalunya beli kat Pizza Hut.Resepinya simple saja,kak rus ambil dari buku katalog
Tupperware.....

Pizza
350 gm tepung
200ml air suam
2 sudu teh yeast segera
1 sudu besar minyak zaiton kak rus guna minyak masak
sedikit garam dan sedikit gula

Adun kesemua selama 15 minit.Kak rus adun dgn mixer.Biarkan 45 minit to rise.

Topping : Apa-apa saja yang boleh dimakan utk pizza
Sosnya : Tomato puri dicampur dgn herba italian,sos tiram,sos cili.
sedikit serbuk lada hitam.
Jangan lupa Cheese Mozzarella utk ditabur diatasnya.
bersama herba italian ,daun selasih,lada hitam .


Nasi Lemak


Untuk sarapan pagi kak rus buat Naaasssiiii Leeemmmaaaakkkk.

Emping Manis


Hari Sabtu minggu lalu kak rus bersama Datin.kak Nab,Fuziah dan Cikgu Asma Laidin ke Padang Besar.Macam-macamlah diborong sampai naik pening dan berhajat akan pergi lagi lepas Raya Cina......Bagai nak gila kami berlima terutamanya kak rus kerana dah lama sangaaatttt tak pi ke Padang Besar. Antara yang kak rus beli ialah emping.....
Kak rus teringin nak makan emping kerabu tapi x tau nak buat lagu mana jadi kak rus pun buat emping manis.....Emping dicampur kelapa yang putih dan lembut dgn sedikit gula.....jgn banyak-banyak....gula dlm darah dah naik.........





Quote:
MamaFami ~~ Emping tu ialah kepingan padi pulut muda yg ditumbuk.....Kat Melaka
pun ada emping ni....Mungkin namanya lain.....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net