Want your
own Fotopage?






 
Kak Rusnah's Recipe
"
By: Rusnah Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 31-Jul-2009 00:27 Email | Share | Bookmark
Roti John dan Kuih Cincin

Roti John
Roti John
Kuih Cincin

Hari ni buat roti john lagi.Kak rus terpikat dgn roti John bila pi rumah Amal...sebenarnya .......kak rus tak pernah buat roti john sebelum ini.Sejak terpandang step by step dari Amal hari ini dah 2 kali kak rus buat roti john.Buat yang mula guna daging Ramli dan buat yang kedua kak rus guna sosej Ayamas.....Nak bagi tau hari ini kak rus tak puasa dan tak pi ngaji kitab....rasa tak larat yang teramat...belikat sebelah kanan kak rus sakit sangat.Kak rus update ni selepas selesai 2 kali sidai baju.....Nasib baik la ada mesin basuh...tak macam dulu pakai tangan dan cedok air telaga.Ingat masa dulu-dulu...seterika pula guna seterika arang...terus seterika sampai habis satu jaras baju.La ni boleh seterika bila-bila masa....nak seterika sehelai saja pun tak pa..macam seterika tudung...hehehe syukur Alhamdulillah


Roti John buat hari ni...guna sosej Ayamas(jenama lain tak beli yg ni saja jadi pilihan).
Sosej tu kak rus potong nipis-nipis,campur dalam telur+bawang+cili+daun bawang+garam dan serbuk lada.Mmmmmmmsedap ..terima kasih Amal...


Ini gambar kuih cincin yang kak rus borong kat Pasar Filipina...sedap rangup dan tak tengik.Hari tu masa kak rus pi Sarawak ada juga beli kuih cincin ni, tapi tak berapa sedap.Yang ni sekali adap kak rus boleh kunyah 4 keping...sedap sangat...diusahakan oleh SRI AYANG ENTERPRISE,KG. MELUGUS,PAPAR ,SABAH........
DAYANG SAPNA.....017-8304046.Dah sedap tu apa salahnya kongsi bersama kawan-kawan lain....kot-kot pi Sabah.....Ida...ini kuihnya...kuih cincin ..dalamnya kacang hijau direbus gebu dan ditambah gula.....dibentuk dan dicelup bater tepung beras dan digoreng.Kak rus ada resepinya...tapi tak yah buatlah kot....beli aje...tapi nak beli kat mana?



Bye-bye....Terima Kasih...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net