Kak Rusnah's Recipe
"
By: Rusnah Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 14-Aug-2009 08:18 Email | Share | Bookmark
Goreng Pisang Vs Bengkang Pisang



Semalam kak rus ke Pasar Tani...sebenarnya nak cari Ikan Pekasam...orang KL pesan.....jumpa ikan tu tapi tak berapa nak berkenan dgn berasnya,tak jadi beli tapi terbeli pisang........Apalagi malam semalam kak rus buat bengkang pisang nak bawa pi ngaji kitab.Pagi-pagi pulak buat goreng pisang...pisang apa lagi pisang yang kak rus suka tulah...pisang awak nipah.
Selepas selesai ngaji kitab kak rus ajak kak Nab ke Tanjung Dawai nak pi juga cari ikan pekasam.Kak rus pergi bersama kak Nab dan Datin....ke rumah anak saudara Datin di Tanjung Dawai,Puan Rohani memang pembuat dan pembekal ikan pekasam.Macam-macam ikan ada dibuat pekasam...kak rus beli ikan pekasam ikan puyu campur ikan sepat ,5 peket.1 peket beratnya 1/2 kilo berharga RM10.00.....puas hati.Dah tiba ke Tanjung Dawai apa lagi teruskanlah perjalanan ke kedai ikan kering di sepanjang jalan ke pekan Tanjung Dawai.Kami membeli belacan,ikan tamban bilis,ikan sepat ronggeng(4 cucuk RM 7.00),selangat kering,ikan kering keropok(mcm kak rus beli kat Sabah),ah...macam-macam...hai dah habis berapa $$$$$.Tu ikan kering saja untuk persiapan sambut bulan puasa...hehehehehe.....




Balik ke rumah terus rebus pucuk ubi nak buat masak lemak pucuk ubi...nak makan dengan ikan sepat ronggeng....lama tak jumpa ikan sepat ronggeng ni...kalau dulu satu cucuk RM1.00...tapi sekarang 4 cucuk dah RM7.00(sepeket ada 4 cucuk) ...mmmmmmm sedap ikan sepat tu...rangup makan tak tinggal apa semua sekali makan....tulang dan kepala sekali bedal......heheh sedapnya.







Bye...Bye...Terima Kasih


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net