Kak Rusnah's Recipe
"
By: Rusnah Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 4-Mar-2010 14:03 Email | Share | Bookmark
Buat Laksa Lagiiiii.....

 
 
Hari ni kak rus buat laksa...Laksa Kedah......buat untuk makan tengahari dan juga apalagi....juga untuk makan malammmmm....... Bila kata nak buat laksa terus kak rus ambil laksa(yang dah tersimpan berapa lama) dan rendam.....Buka peti ais tengok-tengok ikan pulak tak dak.....Ambik tudung pakai terus ke Pasar Tani...dan rambu-ramba....bukan beli ikan saja....kak rus beli macam-macam....alahai.
Laksa kali ni jenama Giant....beli kat Giant...tak berapa elok...dia reput.Selalunya selepas rendam,kak rus rebus laksa...tak jadi mcm ni...lain kali jangan beli laksa Giant lagi dah.....


Untuk minum petangnya kak rus buat jemput-jemput ikan.....orang Kedah kata cucug kodok ikan....resepi dari Ladies Choice Mayonnaise....sebab fillet ikan berbaki sekeping....itu yang buat tu...nak perabis stok..... Tak rangup...tapi lembut gebu pasal boh telur.....anyway sedapppppp....



Resipinya:
200 gm fillet ikan didadu kecil
100 gm daun bawang dicincang
150 gm tepung gandum
20 gm tepung beras
2 biji telur....kak rus boh 1 shj
1 sudu besar mayonnaise
300 ml air
2 sudu besar serbuk ikan bilis...kak rus guna 1 sudu kecil saja pati ayam Maggi
1 sudu besar lada sulah serbuk....kak rus boh 1/2st saja
kak rus tambah....bawang cincang juga cili merah

Dibancuh kesemuanya macam cucug udang dan digoreng...makan ngan cili sos

Quote:
Untuk peringatan tarikh tahun depan....Kilang Pinggan Mikasa di Kulim ada buat sales esok 5,6 dan 7 Mach 2010.....pi jangan tak pi...... alamatnya:

Miyao-Toki (M) Sdn Bhd
Lot 67 Kulim Industrial Estate 09000 Kulim Kedah
Tel: 604-489-2193, 604-489-1194 604-4892350




Assalamualaikum......Terima Kasih Semua...Datang Lagi...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net