Kak Rusnah's Recipe
"
By: Rusnah Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 2-Dec-2010 07:37 Email | Share | Bookmark
Jom Makan Roti Lagiiii....

 
Kak rus buat roti lagi.....kak rus ambil resepi rotinya dari rumah Gert...TQ Gert dan intinya kak rus guna jem strawberry tanpa gula dalam botol kecil....hehehe(untuk diebetec)...beli kat Tesco bulan Sept lalu.Yang bestnya jem ni pekat dan sedap juga rasanya pasal tak berapa manis...itu yang kak rus suka.
Ingatkan jem tu murah walaupun botol kecil dan tanpa gula....rupanya mahal juga reganya...tak apalah jem tu pun dah selesai kak rus perabiskan untuk roti ini.Untuk mencantikkan rotinya kak rus tabur gula aising atasnya semasa menghidangnya.



Ingredients:

Quote:
2 ¼ cups bread flour
¼ cups sugar
1/2 tsp salt
1 packet (7 gram) dry yeast
1 egg
½ cup + 2 tbsp milk
¼ cup butter

Egg wash:

1 egg - beaten
Buatlah roti ni macam nak buat rotilah....hehehe...




Assalamualaikum.....dan Terima Kasih Semua


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net