Want your
own Fotopage?






 
Kak Rusnah's Recipe
"
By: Rusnah Ahmad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 31-Dec-2012 18:21 Email | Share | Bookmark
Dah Tiga Hari Dok Menyimpul

Ada kulit popia dalam freezer.......saiz besar pula tu......Bilalah kak rus beli.....?Nasib baik lambat lagi nak luput tarikhnya.Berfikir-fikir dah berkali-kali fikir......apa nak buat ni.....?Nak buat popia goreng pun saiznya besar sangat.Tak apalah kak rus simpul dulu....bukan Simpul Kasih tapi simpul saja dulu tanpa inti.......rasanya lepas goreng nak sira dengan sira pedas berudang kering tapi apapun simpul dulu bagi perabis.



Ini beberapa hidangan yang kak rus buat minggu lepas....ini yang rajin kak rus snapkan gambarnya.

Mee rebus mamak....selalunya mamak akan gunakan biskut Marie untuk memekatkan kuahnya tapi kak rus macam surirumah lain guna ubi kentang + ubi keledek.......nampaknya kuah tu dah terlampau pekat pula tapi apapun memang sedap sangat.....kali ni malas pula kak rus nak buat cucur udang.



Ini pula bihun goreng......buat macam Queenie......terliur sangat tengok kat rumah beliau....tapi kak rus tak suka pula rasa taucu jadi kak rus tak bubuh pun......Queenie goreng boh daging ayam tapi kak rus boh daging Korban.


Yang ini hidangan masih terpengaruh dengan hidangan di Guangzhou......teringat-ingat nak makan jadi kak rus buat sajalah.....tapi batang bunga kucai yang kak rus beli kat Tesco ni ada yang keras rupanya.....sedap dan wangi lagi guna daun kucai.




Assalamualaikum dan Terima Kasih Semua.....

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013.......


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net